Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény javításához. További információ.

GYIK (Gyakran ismételt kérdések)

Gyakran Ismételt Kérdések

Az ingatlan átadása az adásvételi szerződés aláírása után történik, miután a vételár teljes egészében kifizetésre került. Az átadáskor készül egy átadás-átvételi jegyzőkönyv, amelyben rögzítik az ingatlan állapotát és a mérőórák állását.

Az ingatlanvásárlás során több költséggel is számolni kell, mint például az ingatlan vételára, ügyvédi díjak, közvetítői jutalékok, illetékek, valamint a hitelfelvétel költségei, ha hitelezve lesz az ingatlan.

Az ingatlan adózása az ingatlan típusától és helyzetétől függően változhat. Általánosan, ingatlan adó, illetékfizetési kötelezettség és egyéb díjak merülhetnek fel.

Az ingatlan vásárlásának jogi követelményei közé tartozik a szerződés megfelelő jogi formának biztosítása, az adásvételi szerződés hitelesítése, valamint a tulajdonjog bejegyzése a földhivatalban.

Új építésű ingatlanok esetében alacsonyabb fenntartási költségekkel és modern kialakítással számolhat, de magasabb vételárral. Használt ingatlanok általában olcsóbbak, viszont esetlegesen nagyobb karbantartási igényekkel rendelkeznek.

Az ingatlan-értékbecslés célja, hogy objektív képet adjon az ingatlan piaci értékéről. Ez fontos a hitelfelvételhez, mivel a bank ennek alapján állapítja meg a hitelösszeget. Az értékbecslést általában független szakértő végzi.

A tulajdonjog átruházása az adásvételi szerződés aláírása után történik, melyet a földhivatalban kell regisztrálni. Ezt követően a vevő hivatalosan is az ingatlan tulajdonosa lesz.

A vásárlási folyamat az ingatlan kiválasztásával kezdődik, majd ajánlat tételével folytatódik. Ha az ajánlatot elfogadják, következik az adásvételi szerződés megkötése, majd a szerződés aláírása után a vételár kifizetése és végül a tulajdonjog átruházása.

Különböző bankok különböző hiteltermékeket kínálnak ingatlan vásárlásához, melyek kamatlába, futamideje és a felvehető hitel összege eltérő lehet. Javasoljuk, hogy konzultáljon egy pénzügyi tanácsadóval a legmegfelelőbb lehetőségek kiválasztásához.

Az ingatlan eladásához szükséges dokumentumok közé tartozik a tulajdoni lap, az energetikai tanúsítvány, a használatbavételi engedély és az adásvételi szerződés tervezete.